Społeczność lojalnych klientów na Facebooka – jak ją zbudować?
Media społecznościowe, prowadzone przez agencje marketingowe, służą do komunikacji z potencjalnymi klientami – przekazywania im odpowiednich treści, informacji o ofercie i zachęcania do korzystania z usług danej firmy. W szczególności na Facebooku można zbudować społeczność lojalnych klientów danej marki. Ale jak to zrobić, by nasze działania okazały się skuteczne? Pamiętajmy, że ważne jest nie tylko nawiązanie kontaktu z odbiorcami, ale również jego podtrzymywanie.
Podział fanów danej marki
Osoby śledzące fanpage danej marki, czyli tak zwani fani marki mogą zostać podzieleni na różne grupy. Do pierwszej z nich zaliczają się fani, którzy są aktywni w realu.
Są to najcenniejsi klienci oraz te osoby, które są zainteresowane kupnem oferowanych przez firmę produktów. Drugą grupę stanowią fani bierni w realu, czyli osoby, które śledzą aktywność marki, ale z innych powodów niż te sprzedażowe. Po prostu spodobały im się publikowane treści, wartości marki lub są to inne powody. Na razie nie korzystają z oferty marki, ale jest bardzo prawdopodobne, że w przyszłości tak właśnie się stanie. Trzecia grupa to fani przypadkowi – osoby, które śledzą fanpage z różnych losowych przyczyn, ale oprócz samego kliknięcia „Lubię to!” nie wykazały innej aktywności.
Wszystkie swoje działania musimy skupić zatem na najcenniejszych dla nas osobach, czyli tych z pierwszej grupy! Tacy fani wykazują bowiem największe zaangażowanie.
Porady jak budować społeczność lojalnych klientów
Aby zdobyć lojalność klientów na Facebooku podziel się z nimi swoją historią! Czyli tym jak powstała dana firma, w którym roku i w jakich okolicznościach. W avatarze powinno znaleźć się logo marki. W postach dziel się migawkami z życia firmy – przedstawiaj pracowników, pokazuj magazyn, biura… Każdy chce zobaczyć, jak to wszystko wygląda „od kuchni”. Nie zapomnij też o swoich wartościach.
Nie zmieniaj ich. Trzymaj się tych wyznaczonych na początku i stale je podkreślaj. Dzięki temu zachowasz autentyczność i zdobędziesz zaufanie najbardziej zaangażowanych klientów. Publikując treści na Facebooku, pamiętaj by dostosować przekaz i ofertę do swoich fanów. Odpowiedz na ich potrzeby i dopasuj się do ich zainteresowań.
Twórz oryginalne kreacje, odzwierciedlające osobowość i styl marki.