Relacje między pracownikami

Zgoda, panująca wśród ludzi, pracujących w jednej firmie, to niezawodna recepta na sukces. Jeśli w biurze nie ma kłótni, wszyscy starają się sobie nawzajem pomagać, a atmosfera okazuje się daleka od napiętej, udaje się każdy biznes, bo zarówno pośrednicy handlowi, jak i partnerzy czy potencjalni klienci szybko nabierają zaufania do korporacji, która sprawia tak pozytywne wrażenie. Utrzymywaniu dobrych relacji właściwie na każdym gruncie sprzyja uśmiech.

Jeśli ktoś uśmiecha się często do swoich współpracowników jest postrzegany jako osoba pogodna i przyjacielska. Co więcej, możliwe, że udaje mu się też niekiedy rozładować złe emocje, a przy tym poprawić komuś humor. We wspólnym miejscu pracy warto unikać głośnych rozmów, gdyż to mocno rozprasza pozostałych członków zespołu.

W chwili, gdy ma się coś ważnego do przekazania koleżance, siedzącej na drugim końcu sali, pod żadnym pozorem nie należy krzyczeć – lepiej skorzystać z internetowego komunikatora lub przejść się do jej stanowiska. Chyba każdy zdaje sobie sprawę z tego, jak bardzo niepożądanym zachowaniem w firmie jest plotkowanie. Z tego powodu należy unikać obgadywania towarzyszy z innymi współpracownikami – dużo rozsądniej jest wyżalić się komuś z rodziny czy przyjaciół już poza pracą.

Kiedy natomiast ktoś czuje, że zbiera go choroba, powinien wziąć sobie wolne, gdyż w bardzo prosty sposób może zarazić pozostałe osoby w biurze.